Informacje ogólne

1. Niniejsza Polityka prywatności, zwana dalej Polityką, została sporządzona w celu wykazania, że dane osobowe są przetwarzane i zabezpieczone zgodnie z wymogami prawa, dotyczącymi zasad przetwarzania i zabezpieczenia danych w kancelarii, w tym z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO).
2. Administratorem Twoich danych osobowych uzyskanych w związku ze świadczeniem usług prawnych, jak też w związku z korzystaniem przez Ciebie ze strony internetowej www.adwokatkowiecka.pl oraz elektronicznej poczty kancelarii jest Adwokat Emilia Kowiecka prowadząca Kancelarię Adwokacką pod adresem: ul. Chopina 37/2, 20-023 Lublin, zwana dalej „Adwokat” lub „Kancelaria”.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 26 maja 1982 roku Prawo o adwokaturze dane osobowe przetwarzane w Kancelarii Adwokat Emilii Kowieckiej, a uzyskane w związku z udzielaniem pomocy prawnej przez adwokata, objęte są tajemnicą adwokacką. Adwokata nie można zwolnić od obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej co do faktów, o których dowiedział się udzielając pomocy prawnej lub prowadząc sprawę.
4. W zakresie przetwarzania danych pozyskanych w związku z wykonywaniem czynności objętych tajemnicą adwokacką Administrator Danych stosuje się do wskazanych powyżej przepisów dotyczących zachowania tajemnicy zawodowej.

Podstawa prawna i cel przetwarzania danych

1. Pani/a dane będą przetwarzane w celach:
a) kontaktowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii przejawiającego się w odpowiedzi na zadane pytanie poprzez pocztę elektroniczną Kancelarii lub formularz kontaktowy znajdujący się na podstronie „Kontakt” na stronie internetowej www.adwokatkowiecka.pl (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podanie danych w celach kontaktowych jest dobrowolne, jednak niepodanie ich uniemożliwi ustosunkowanie się do Pani/a pytania.
Przekazane dane będą przetwarzane przez okres trzech miesięcy od zadania pytania poprzez formularz kontaktowy w celu umożliwienia Kancelarii kontaktu z Panią/ Panem i udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.
b) świadczenia pomocy prawnej, w tym w szczególności w celu zawarcia i wykonania umowy świadczenia usług porad prawnych online (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
c) podjęcia działań na Pani/ Pana żądanie przed zawarciem umowy o świadczenie usług porad prawnych online; działania te polegają na wycenie usługi, umówieniu terminu spotkania lub zainicjowania dalszej korespondencji w celu zawarcia umowy o świadczenie usług ( art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
d) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych w tym w szczególności wystawiania faktur, rachunków, odpowiadania na reklamację (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
e) do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), za które administrator uznaje w szczególności: obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych, cele archiwalne.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale ich brak uniemożliwia Kancelarii realizacji na Twoją rzecz usług prawnych. Takie dane będą przechowywane przez Administratora nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres 10 lat od końca roku, w którym została zrealizowana Umowa.
f) przeglądanie zawartości strony internetowej nie wymaga podawania danych osobowych innych niż pozyskiwane automatycznie informacje o parametrach połączenia.
2. Dane przetwarzane przez Kancelarię mogą zostać przekazane organom, instytucjom i osobom związanym z prowadzonymi dla Ciebie usługami prawnymi (sąd, urzędy, strona przeciwna i jej pełnomocnik, organy ścigania itd.), podmiotom świadczącym usługi doradcze, informatyczne, konsultacyjne, podatkową i rachunkową, firmom kurierskim i obsługujących płatności oraz prawnikom współpracujący z Kancelarią przy świadczeniu na Twoją rzecz usług prawnych.
3. Pani/a dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą profilowane.

Prawa osób, których dane dotyczą

Osobom, których dane dotyczą przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
1. prawo dostępu do danych osobowych;
2. prawo żądania sprostowania danych osobowych;
3. prawo żądania usunięcia danych osobowych;
4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
5. prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację osoby, której dane dotyczą – w przypadkach kiedy Kancelaria przetwarza dane na podstawie jej prawnie uzasadnionego interesu. Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu Kancelaria może zachować pewne informacje o Pani/u w zakresie niezbędnym do celów dochodzenia lub obrony roszczeń;
6. prawo wniesienia skargi do organu – przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Kontakt

W razie pytań dotyczących ochrony prywatności lub pytań dotyczących Polityki Prywatności, proszę o kontakt przy pomocy formularza kontaktowego znajdującego się na podstronie „Kontakt” w Serwisie Internetowym www.adwokatkowiecka.pl lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kancelaria@adwokatkowiecka.pl